Filosofický počin roku
Strana 1 z 1
Filosofický počin roku
Je možné, že se ateisté filosoficky zmůžou jen na konstatování, že subjektivní náboženský prožitek je subjektivní, a proto není závazným argumentem pro druhého? Souhlas. A co jako?
http://profil.muni.cz/01_2008/belohrad_a_teismus.html
To je, prosím, analytická filosofie - napsat tisíce znaků, aby byl potvrzen SAMOZŘEJMÝ analytický výrok. Samozřejmost není nutná podmínka analytického výroku a ne zcela zřejmý analytický výrok je možné rozborem dokazovat. Ale kulatost koule? To už je luxus.
http://profil.muni.cz/01_2008/belohrad_a_teismus.html
To je, prosím, analytická filosofie - napsat tisíce znaků, aby byl potvrzen SAMOZŘEJMÝ analytický výrok. Samozřejmost není nutná podmínka analytického výroku a ne zcela zřejmý analytický výrok je možné rozborem dokazovat. Ale kulatost koule? To už je luxus.
Re: Filosofický počin roku
Ještě jsem zapomněl na jedno závažné zjištění článku: to, co je subjektivní, je přístupné a závazné jen pro subjekt a nemusí platit pro jiné subjekty. Když mne bolí zuby neznamená to, že bolí zuby ostatní lidi. Celá konstrukce vypadá asi takto.
To, co je subjektivně evidentní jen pro subjekt, který má evidenci, není evidentní pro ostatní subjekty.
Avšak subjektivní náboženské prožitky jsou subjektivně evidentní jen pro subjekt, který má evidenci.
----
Tedy subjektivní náboženské prožitky nejsou evidentní pro jiné subjekty.
To, co je subjektivně evidentní jen pro subjekt, který má evidenci, není evidentní pro ostatní subjekty.
Avšak subjektivní náboženské prožitky jsou subjektivně evidentní jen pro subjekt, který má evidenci.
----
Tedy subjektivní náboženské prožitky nejsou evidentní pro jiné subjekty.
Strana 1 z 1
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
|
|